Triki na buty - odnawiamy te zniszczone i brudne obuwie

Jestem tym typem dziewczyny, która uwielbia buty i pewnego czasu miałam ich naprawdę sporo. Jednak niestety też szybko niszczę obuwie szczególnie to sportowe, zadzieram zaczepiam lub robię z nimi dziwne rzeczy. Dlatego dziś zebrałam dla was kilka internetowych trików, jak dbać o obuwie, zabezpieczać je oraz jak radzić sobie już po zniszczeniu. Jestem ciekawa czy któreś z nich znaliście, no i czy stosowaliście. Jak sprawdziły się u was? 



1. Skórka z banana -> Banany mają w sobie wiele wartości, a skórka skórka może posłużyć do odnowienia butów. Wystarczy wypolerować buty wewnętrzną częścią, należy również pamiętać by buty były lekko nawilżone. W składzie skórki znajduje się potas, który sprawia, że ta jest doskonałym środkiem do czyszczenia skórzanych butów. Oczyszcza i nawilża skórę, może nawet usuwać niewielkie odbarwienia.

2. Pasta do zębów -> Podeszwy gumowe, zwykle z czasem nabierają żółtego bądź brązowego odcienia. Dzieje się tak zazwyczaj na skutek kontaktu z brudnym podłożem i zanieczyszczeniami. Sprawdzi się ogólnie przy białych butach, tak by nadać im świeżości. Należy nałożyć niewielka ilość na szczoteczkę, wyszorować i po odczekaniu chwili opłukać. 

3. Soda oczyszczona -> Ten produkt, akurat w czyszczeniu ma wiele zastosowań, możemy również użyć go do butów.  Jak czyścić nią buty? Wystarczy zmieszać z wodą, tak by powstała pasta, wcieramy w buty a następnie po chwili wypłukujemy je i zostawiamy do wyschnięcia. 

4. Wazelina -> Nie tylko usunie z nich zabrudzenie, ale również ładnie wypoleruje. Dlatego dobrze nada się do butów lakierkowatych. 

5. Mączka kukurydziana- > Przede wszystkim sprawdzi się przy zmaganiem z tłustymi plamami. Wystarczy taką plamę zasypać, zostawić na czas około 30 min a później szczoteczką zmieść i przetrzeć plamę, powinno jej nie być. 

6. Skórka od pomarańczy -> Buty i kozaki wykonane ze skóry możesz wyczyścić za pomocą połówki pomarańczy. Postaraj się wyciskać sok z pomarańczy na powierzchnię butów wcierając go w buty. Później przetrzyj buty szczoteczką i nawilżoną szmatką. 

7. Ziemniaki -> Nadadzą się przy butach skórzanych. Rozciętego ziemniaka wcieramy w buty. Następnie – jeszcze zanim sok wyschnie – wypoleruj buty miękką szmatką. 

8. Gazety -> Jeśli po umyciu butów np. zamszowych nie chcemy by straciły one pierwotną formę, do ich wysuszenia możemy użyć gazet. Wciągnąć one wszelką wilgoć z butów. 

9. Szare mydło -> Tu akurat przepis jest bardzo prosty, bo wystarczy szczoteczka i ciepła woda, tak jak przy zwyczajnym czyszczeniu butów. 


Moja magiczna 9, jestem ciekawa jakie triki wy znaliście i stosujecie. Mimo, że wiele pralek ma specjalny program do mycia butów, należy pamiętać, że nie każde obuwie nadaje się do takiego mycia. Wręcz powiedziałabym, że jest niewiele takich butów. 


CONVERSATION

24 Comments:

  1. Ciekawy pomysł z tymi skórkami - muszę wypróbować :)
    Julia Brzezińska

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkie triki znam, ale nie stosuje. Jestem maniakiem białego obuwia, więc wiąże się to z systematycznym dbaniem i czyszczeniem o nie :) Staram się je regularnie być pianką do butów i wszystko cacy. Najstarsze buty mam chyba z 5 lat - białe, które już ciut przyżółkły, ale air force mają to do siebie, że szybko żółknął :/ I tak jestem zadowolona, bo 5 lat to mega dużo.
    Co do trików - na pewno znajdzie się ktoś, komu się przydadzą ☺

    OdpowiedzUsuń
  3. Z żadnych z trików jeszcze nigdy nie słyszałam - a szkoda, by uratowały wiele moich par butów!
    Pozdrawiam, Weronika S.
    pasjeweroniki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo o tej skórce pomarańczy nigdy nie słyszałam :)
    Buziaki
    https://ysiakova.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też mam zawsze problem z butami,słyszałam o skórce od banana,i o paście do zębów i sodzie,reszta mi nie znana,ale jak widać warto zapamiętać :-) Dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  6. O proszę, niektórych patentów nie znałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Raczej stosuję tradycyjne metody;) Szczoteczka, mydło i pasta do butów.

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o sodzie i paście do butów, ale pomysł ze skórką od banana jest ciekawy :)

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. zapisuję sobie te pomysły! Na pewno skorzystam bo butów mam sporo:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny artykuł, ja stosuje metodę z szarym mydłem i szczoteczką ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja zwykle czyszczę sodą oczyszczoną :) W moim przypadku akurat buty wyjątkowo mi się nie brudzą (w sumie mam prawie wszystkie czarne i z wysoką podeszwą), ale mam problem z rozklejającymi podeszwami, jednak i w tej sytuacji staram się ratować mocnym klejem ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kwestia czyszczenia obuwia jest dla mnie bardzo ważna. Po każdym wyjściu przemywam miejsca ewentualnych z zabrudzeń bądź jasną podeszwę płynem micelarnym. To mój sprawdzony sposób - który w przypadku białego obuwia pozwala na wieloletnie użytkowanie :)
    Z wymienionych sposobów z pewnością spróbuje te z wykorzystaniem owoców. Akurat mam ich pod dostatkiem, więc śmiało mogę po jakiś sięgnąć.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  13. O nie znałam niektórych sposobow:)

    OdpowiedzUsuń
  14. O skórce banana i pomarańczy nie słyszałam nigdy wcześniej. Dobrze wiedzieć tym bardziej ze ja tez mam talent do niszczenia butów :)

    OdpowiedzUsuń
  15. O prosze nie słyszałam o tak wielu trikach :D
    Uwielbiam białe buty, niestety też mam tendencje do ich szybkiego psucia :(
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  16. I also have my own traditional approach. But I strongly agree with you.


    Women's Clothing Manufacturer

    OdpowiedzUsuń
  17. Super pomysły :) nawet nie wiedziałam ze tak można, wielkie dzięki !

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo przydatne wskazówki i porady.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja mogę wam polecić bardzo dobrą firmę Gryzonie w Warszawie .Jeśli skorzystacie z tej firmy to na pewno będziecie bardzo zadowoleni.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jeśli ktoś z was będzie szedł na imprezę to na pewno warto skorzystać z wirtualny alkomat .Jak ja szedłem na imprezę to zawsze z tego korzystałem.

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajny artykuł. Będę musiał o tym artykule powiedzieć mojemu znajomemu. Jego ten wątek bardzo zainteresuje.

    OdpowiedzUsuń
  22. Jestem bardzo zadowolony, że wszedłem do tego blogu. Na pewno zostanie na tym blogu na dłużej.

    OdpowiedzUsuń

Jeden komentarz to jeden uśmiech
Jedna obserwacja to kolejny uśmiech
Więc dziękuje Ci, że cały dzień mogę chodzić uśmiechnięta
Nominacji do Tag`ów i LBA nie przyjmuję.