Jak zorganizować własną szafę?


Osobiście jestem osobą, która uwielbia mieć porządek w swojej małej garderobie.  Składanie ubrań i segregacja ich odpręża mnie, więc kiedy muszę coś odreagować, sprzątam. Dlatego też przygotowałam dla was kilka trików, które sama stosuję i moim zdaniem, fajnie o nich wiedzieć. Dzięki nim, pośród naszych ubrań zapanuje harmonia. Jednak istnieje kilka sposobów organizacji szafy i warto to dostosować do swoich potrzeb. Wniosek: Ja mówię, że to fajne, ale wam może to po prostu się nie sprawdzić. Jednak, podstawową zasadą, która powinna być stosowana u każdego. To raz na jakiś czas wietrzenie szafy i jej dokładne sprzątanie. W końcu tam też zbiera się kurz i zalegają rzeczy, w których nie chodzimy. Dodatkowo łatwiej wtedy będzie zorganizować szafe i zaplanować co gdzie położyć lub powiesić. A oprócz tego:


  • Grupuj ubrania według kategorii np. kurtki, sukienki, bluzki
  • Pamiętaj by nie wieszać swetrów, łatwo się rozciągają przez co tracą swój pierwotny kształt
  • Używaj jednakowych wieszaków. Powieszone ubrania będą na jednej wysokości, co nie tylko będzie dobrze wyglądać, ale pozytywnie wpłynie na odnajdywanie rzeczy. Dodatkowo możesz powiesić wszystkie w jednym kierunku.
  • Skorzystaj ze specjalistycznych wieszaków, wykorzystując w ten sposób pionową przestrzeń.  świetnie sprawdzą się przy spodniach, krawatach bądź chustach. 
  • Układaj ubrania kolorystycznie bądź w podkategoriach takich jak: domowe, na imprezę czy do pracy. To zdecydowanie ułatwi ci późniejsze korzystanie. Chociaż ja osobiście preferuje kolorystyczne i jednocześnie sezonowe.  
  • Nie bój się wyrzucać! Jeśli faktycznie w czymś nie chodzisz, jest za małe, za duże, nie bój się tego pozbyć. Zaoszczędzisz miejsce, a i tak jest prawdopodobieństwo, że nie wrócisz do tych ubrań. 
  • Jeśli masz możliwość wieszaj jedną rzecz na jednym wieszaku. Ja niestety nie mogę sobie aktualnie na to pozwolić, jednak pewnego czasu stosowałam tę technikę. Dzięki niej, bardziej widać, co mamy w szafie i nie zapominamy o rzeczach, które wiszą gdzieś pod stertą innych. 
I to było moje siedem złotych rad, tak w między czasie aż zdołam zabrać się za publikację zdjęć, a pseudo stylizacji. Więc mam nadzieję, że komuś wpis się przydał a jednocześnie troch zmotywował do porządków w szafie. Bo mnie na pewno! A wy macie jakieś swoje techniki co do systemu w szafie? 
Zdjęcia pochodzą z unsplash.com

CONVERSATION

17 Comments:

  1. Teraz, kiedy jestem na studiach mam ze sobą baardzo mało rzeczy. Naprawdę. Tylko te najpotrzebniejsze. To, czego jeszcze potrzebuje szukam w lumpeksie. W związku z tym, że mam tak mało rzeczy, to segregacja jest mimowolna i bardzo prosta :D

    Mój kanał

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bym musiała niedługo posprzątać szafę, więc skorzystam z tych rad ;)
    BLOG
    YOUTUBE

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja często robie porządki w swojej szafie. Najgorsze jest ze niestety nie mam możliwości mieć wszystkich rzeczy na innym wieszaku i czasami na jednym mam z 4 rzeczy i pozniej cieżko tam szukać :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Mojej szafie zdecydowanie przydałaby się organizacja, ale tak strasznie nie lubię tego robić...

    OdpowiedzUsuń
  5. Haha a ja właśnie w tym tygodniu będę to robił :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja porządki w szafie mam już za sobą, Zawsze robię kategorię ubrań, które mogę ubrać na wyjście,
    a które są wyłącznie przeznaczone do chodzenia w domu ;p Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. fajne porady :) ja aktualnie mam tyle ciuchów, że już się nie mieszczę w szafy :D chyba jakąś część wystawie niedługo na vinted :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam podobnie :) Kiedy się nudzę, kiedy oglądam filmy, kiedy po prostu mam ochotę, wywalam wszystko z szafy i układam na nowo. Bardzo to lubię. Pewnie dlatego, że lubię mogę i samo dotykanie ubrań działa na moją wyobraźnię :) Ogólnie mam sporo ubrań albo zbyt małą szafę. Robię porządki co jakiś czas, jednak to nie pomaga, nadal ubrania się mnożą a co najciekawsze- niemalże ze wszystkiego korzystam :) Świetne rady :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
  9. Mi też się nie udaje wieszać jednej rzeczy na jednym wieszaku, więc zwykle staram się wieszać sukienki i koszule razem, żeby chociaż w ten sposób mieć porządek. Świadomie też dopasowuję te koszule do sukienek, żeby wiedzieć co jest z czym. ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie wszystkie ubrania wiszą na wieszakach :) mam ład, skład i porządek dzięki temu. Rady świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj jestem bałaganiarą, co tydzień muszę układać rzeczy

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie w garderobie wieczny bałagan :D Raz na jakiś czas zrobię generalne porządki ale tak to bałagan xd!
    https://freshisyummy.blogspot.com/2020/02/jacob-takes-fuerteventure-physical.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzięki przeprowadzce i nowej szafie mogłam przeorganizowac sobie garderobę :) leżące, podkładane ciuchy grupuję na kategorie np. Swetry, bluzy, spodnie, koszulki. Wiszące ubrania u mnie niestety po kilka na jednym wieszaku ale potrafię się w tym spokojnie odnalezc ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Myślę, że cokolwiek bym nie robiła i tak po 2 tygodniach mam bałagan, dla mnie chyba jedynym rozwiązaniem byłoby osobne pomieszczenie, gdzie nie musiałabym gimnastykować się, żeby wszystko upchać
    BLOG
    YOUTUBE

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie mam problemu z brakiem porządku w szafie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. dzisiaj robie porządek :-)

    OdpowiedzUsuń

Jeden komentarz to jeden uśmiech
Jedna obserwacja to kolejny uśmiech
Więc dziękuje Ci, że cały dzień mogę chodzić uśmiechnięta
Nominacji do Tag`ów i LBA nie przyjmuję.