Pośród czynów wandali

Dla jednych uznawane jako akt sztuki, dla innych to wandalizm i niszczenie mienia. Jednak graffiti swoje początki miało już w starożytności.  Antyczne źródła informują, że po bitwie pod Cheroneją na budynkach Aten pojawiły się liczne napisy ośmieszające Filipa II i Macedończyków. Jednak ta uliczna forma sztuki, to nie tylko bezcelowe mazidła, ośmieszające czy po prostu oszpecając budynek i choć jest wiele przykładów, gdzie postglacjał graficzny nie został wykorzystany. W Polsce jak i na całym świeci powstaje coraz więcej miejsc, gdzie zostają tworzone prawdziwe dzieła sztuki. Coraz więcej brzydkich miejsc, zaczynają tworzyć miejsca warte uwagi. Jednak dlaczego o tym mówię?

Ostatnio z jedną z moich modelek przygotowałyśmy sesję, własnie w takiej aranżacji. Pozostawiając kilka słów wstępu, zaproszę was do oglądania, efektów naszej współpracy







CONVERSATION

14 Comments:

  1. Przepiękne zdjecia, a sceneria świetna!
    Pozdrawiam cieplutko
    My Blog - aleksandraeva.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Tło świetne :) Sama robiłabym na takim zdjęcia :) Śliczne zdjęcia :)

    https://fasionsstyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Czerwone okulary naprawdę tworzą klimat! Brawa za rozwijanie swoich pasji, powiem ci że podobają mi się twoje zdjęcia ;) Zapraszam na mój blog wraz z najnowszym postem: http://piorkofeniksa.blogspot.com/2018/06/spontaniczny-weekend-czyli-jak-mozna.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdjęcia na tle graffiti wyszły rewelacyjnie! Zainspirowałaś mnie :D
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zdjęcia! Temat równie dobry, moim zdaniem to nie są wandale, a artyści (:
    Pozdrawiam i zapraszam, neygrand.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi się graffiti podoba, ale jeśli nie jest wulgarne. W moim mieście jest niedaleko kopalni ,,Szczęść Boże Górnikom''. I to jest nawet wzruszające.

    ZAPRASZAM DO MNIE!
    Mój blog
    Mój kanał na Youtube
    Daily Dose of Beauty/SuzaneKate


    OdpowiedzUsuń
  7. Ja lubię graffiti - ale to naprawdę dobre, pomysłowe... I nie na blokach - chyba, że murale za zgodą miasta. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeżeli nie są to zwykłe, nieumiejętne mazidła, tylko normalne, przemyślane prace, to jak najbardziej graffiti mi się podoba. Oczywiście nie powinno się nimi niszczyć budynków, ale jest wiele miejsc, gdzie graffiti dobrze się sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam graffiti na zdjęciach :)
    https://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne zdjęcia, marzę o takich okularach ale nigdzie nie mogę ich znaleźć (muszę najpierw przymierzyć nim kupię :D ) ja lubię graffiti kojarzy mi się bardziej z dziełem sztuki i artyzmem niż z wandalizmem. Trzeba po prostu odróżnić co jest co bo jest i graffiti uliczne artystyczne i te wandali-styczne. Artystyczne to piękne portrety, dzieła sztuki, nie raz widziałam na zdjęciach głównie kreatywne pomysły na murach. Wandalizm- koślawe napisy w stylu "legia pany" albo.. różne takie brzydkie słowa :D
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne zdjęcia w świetnym klimacie :)

    OdpowiedzUsuń

Jeden komentarz to jeden uśmiech
Jedna obserwacja to kolejny uśmiech
Więc dziękuje Ci, że cały dzień mogę chodzić uśmiechnięta
Nominacji do Tag`ów i LBA nie przyjmuję.