Jak sprzedać się, aby się nie sprzedać


Czyli dziś porozmawiajmy o współpracach. Bo przecież mają być one dodatkiem i bla bla. Znamy tę śpiewkę. Tylko zauważyłeś, że większość blogów, tych trochę bardziej znanych, kręci się wokół sponsorowanych ciuchów, sklepów, gadżetów itp. Na moim blogu, też odgrywają dużą część.
Jednak czy to oznacza, że te blogi stają się złe. Trzeba po nich jechać, że sprzedają się za tanią szmatkę z chin. Ludziom, którzy tak myślą, w tej chwili podziękuję. Możecie zamknąć kartę.



Fakt faktem, zazwyczaj zaczynamy od typowych chińskich sklepów, ewentualnie od tych najpopularniejszych w blogowym świecie. Wszystko wiąże się z wymaganiami, jeśli nie mamy doświadczenia, wysokich statystyk logiczne, że nie uda nam się współpracy ze światową firmą. Wysoko rankingowa branża, nie poleci na bloga mający 5 wyświetleń dziennie. Wybaczcie za kolokwializm. Przechodząc, do setna wpisu. Jak się sprzedać, aby nie wyglądało to tak, jak by blog był tylko dla współprac.

Po pierwsze, dobra gadka, wychodzę z założenia, że mocną stroną blogerów to właśnie słowa. Wykorzystaj to, dopracuj tekst tak, aby przykuwał uwagę, i nie. Nie chodzi o liczne błędy i powtórzenia typu klik klik. Postaraj się o dobre zdjęcia. Wiem, że każdy bloger, który mówi o współpracach i blogowaniu wspomina o zdjęciach. Pewnie się też powtórzę, bo tak trudno być orginalnym. Wiem też, że nieważne jakie zdjęcia wstawisz i tak znajdzie się choć jedna osoba, która napisze ci, że ładne zdjęcia, śliczne i tak dalej. Jednak, jeśli chcesz coś zareklamować i nie okazać tego tak perfidnie, czyli pisze, bo muszę. Dopracuj je, jak tylko możesz. Nakładanie filtru ze snapa się nie liczy. Dlaczego? Odbiorca przykuje, uwagę na zdjęciach. coś w stylu, że wow interesujesz się fotografią, uczysz się pozować, fajne kadry, kolorki, stylizacja i inne. Poszukaj inspiracji, zrób coś, na co sam chętnie być popatrzył. To są moje dwa sposoby, jak przedstawić współpracę, by nie wyglądało to sztucznie.


Zdjęcia co prawda nie całościowe, niestety nie miałam warunków, by je wykonać. Dodatkowo rozchorowałam się, stąd tak długi artykuł. Bluzka, jak i szal, który niestety trochę się leni, ale to tak jak ja. Pochodzą z Zaful, po raz kolejny polecam tę stronkę i pewnie jeszcze będę polecać.

/link \ link \ link \ link 

26 komentarzy:

  1. Świetny , post . Muszę przyznać , że przeczytałam go dwa razy , bo mnie zaciekawił.
    Świetnie piszesz i bardzo mądrze piszesz.
    Z twoich zdań najbardziej spodobało mi się to ,,Nakładanie filtru ze snapa się nie liczy. Dlaczego? Odbiorca przykuje, uwagę na zdjęciach.'' Świetnie napisane :) w poście znajduję się jeszcze wiele innych bardzo mądrych dla mnie stwierdzeń i zdań .
    Świetny post
    W linki oczywiście kliknęłam
    Pozdrawiam
    http://mylifeiswonderful9.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze? Czytałam parę blogów lifestyle'owych ciekawych, mądrych. Jednak doszły współprace i blog zamienił się w setny, który ma podobną notkę z ubraniami.

    Mój blog
    Kanał na YT
    Strona na FaceBooku

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzeba jakoś umieć się sprzedać. Nie lubię, kiedy na blogach współpraca jest strasznie nachalne albo wprost autor ukrywa, że to współpraca. U ciebie wszystko jest takie naturalne. Widać, że się starasz - zdjęcia są jak zawsze bardzo dobre. Nie mam nic przeciwko współpracą, jeśli są dodatkiem do bloga, a nie jego podstawą. Blogi zakładane dla współprac są naprawdę sztuczne...
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  4. Teraz praktycznie wszystkie większe blogi opierają się tylko na tym.Ważne żeby był to dodatek, a nie wypełnienie całego bloga :)
    Bardzo fajny post!

    SUNSHINE-WIKA.BLOGSPOT.COM [KLIK]


    OdpowiedzUsuń
  5. Chwytliwy temat, coraz więcej bloggerek o tym pisze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No cóż wszyscy teraz robia wspolprace bo w obecnych czasach blogowanie to to samo co marketing.
    Zreszta piszesz o takich rzeczach a jednak reklamujesz firmę... cos sie tu nie zgadza chyba?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego? We wpisie mówię, jak blog może wyglądać dobrze z współpracą. Dodatkowo mówię otwarcie, że na moim blogu współprace odgrywają sporą role, więc co się nie zgadza

      Usuń
  7. Bardzo podoba mi się bluzeczka, wracaj szybko do zdrowia :)

    ---------------------------------
    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Rzeczy bardzo mi się spodobały, a co do samego wpisu na wielu blogach widzę dosłownie chodzące reklamy ,a na niektórych widać ,że ktoś na prawdę się stara i aż miło wracać na takiego bloga :)
    Pozdrawiam,kikawww.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakby robienie jakieś usługi za wynagrodzenie oznaczało sprzedanie się, to nie mogłabym chodzić do pracy, bo to by znaczyło ze robię coś (w tym przypadku pracuję) i dostaję za to wynagrodzenie (czyli pieniądze). Sprzedałam się. Tak samo jest z współpracami, to taka mała praca przecież ;) przynajmniej ja tak uważam.
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo mądry post :)

    Zapraszam do obserwowania:
    KLAUDENCJA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  11. Trafne uwagi - warto je przestrzegać ;)
    Pozdrawiam ;).

    www.moda-eny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdjęcia to bardzo ważna kwestia, którą biorą pod uwagę firmy ;) Moim zdaniem młode i niedoświadczone blogerki nie powinny się pchać w świat sponsoringu...

    MÓJ BLOG
    MÓJ KANAŁ NA YT

    OdpowiedzUsuń
  13. Jednak jak chcesz żeby jakaś firma z Tobą współpracowała, to trzeba zadbać przynajmniej o dobre zdjęcia, bo wtedy widać, że się starasz
    photos-by-mef.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Myślę, że takie współprace ale nie w nachalny sposób jest to super wyjście. Niektórzy jednak zdecydowanie przesadzają i nazwanie tego przez Ciebie 'sprzedawaniem się' pasuje w tym miejscu idealnie.

    Czy mogłabyś oddać na mnie głos w konkursie DDOB? KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  15. Przejrzałam parę twoich postów i uważam, że prowadzisz bardzo fajnego bloga :) Obserwuję! :)
    http://beciaem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Do tego początku postu: moim zdaniem jest różnica między kimś kto prowadzi bloga dla pasji, bo to lubi, a kimś kto robi to tylko dla darmowych ciuszków czy pieniędzy. Takie blogi nie są dobre, przynajmniej nie dla mnie. Jeśli chodzi o moją stronę, też mam współpracę, też grają u mnie jakąś rolę, ale według mnie to tylko dodatek.

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepraszam, ale totalnie nie umiesz pisać, popełniasz błędy interpunkcyjne, składniowe i zdarzają się literówki. Popracuj nad tym. Aczkolwiek temat bardzo ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  18. super post, pierwszy który przeczytałam z zaciekawieniem od początku do końca :) każdy od czegoś zaczyna, maff i ekscelencja nie były lepsze i nie współpracowały przecież od razu z diorem haha, szkoda że tak mało osób to rozumie

    http://wooho11.blogspot.com/ - Jeśli mogłabym prosić o kliknięcie w linki w nowym poście byłabym bardzo wdzięczna <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Zapraszam na rozdanie :)

    http://bedifferent-ania.blogspot.com/2016/11/zafuls-giveaway-coupon-worth-100.html

    OdpowiedzUsuń
  20. Współprace...wiele w nich zależy od tego jak dana osoba prowadzi swojego bloga i ile nawiązuje współprac. Rozumiem, że czasem chce ktoś jakąś mieć, gorzej jeśli na jego blogu widnieją same banery reklamowe, od których trudno jest oderwać wzrok. Dla mnie współpraca powinna być tylko dodatkiem na blogu.

    OdpowiedzUsuń
  21. Super post! :)
    pooositivee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja nienawidzę postów, typu wishlista ze sklepu bla bla i wtedy spamowanie proszę o kliknięcia w najnowszym poście itd... Ja robie tak, że np. robie diy to właśnie do tego diy robie coś co by pasowało do rzeczy, którą dostałam. Nie wiem czy zrozumiesz :D Dam przykład, zrobiłam takie diy na bloga, ze można powiesić naszyjniki i na zdjęciach powiesiłam naszyjnik, który dostałam i to wszystko, no i dałam linka, ale nie proszę o kliki itp... :)

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. fajne rzeczy zamówiłaś, pomagam - 3,71$, 9,44$, 10,49$ :)
    Mogłabyś kliknąć w linki w poście TUTAJ ? Dzięki <3

    OdpowiedzUsuń
  24. Masz racje, nie lubię takich postów gdzie ktoś przedstawia daną rzecz i prosi nas o kliknięcia, rozumiem że chce żeby dużo osób weszło w ten link, ale jestem tego zdania, że gdy kogoś coś zainteresuje to wejdzie i bez proszenia :)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Są blogi ktore dobrze prosperują bez współprac, ale jest ich mało, bo zazwyczaj ludzie nie patrzą na to, co jest napisane, tylko na zdjęcia - jesteśmy przecież wzrokowcami. Z drugiej strony jeżeli autor bloga nie ma pomysłu, co powinien przedstawić roobi zapchajdziure - wishlistę, i prosi o kliki, bo "a nuż się uda i dostanę ten superowy naszyjnik za kilka dolarow". W środku chce mi się śmiać jak widze taki post, bo jest parcie na promo, a nie na zyskanie czytelników.
    Pozdrawiam,
    Normxcore

    OdpowiedzUsuń

Jeden komentarz to jeden uśmiech
Jedna obserwacja to kolejny uśmiech
Więc dziękuje Ci, że cały dzień mogę chodzić uśmiechnięta
Nominacji do Tag`ów i LBA nie przyjmuję.