Jesteśmy leniwi i co z tego

Rozwój technologi, nowe wynalazki, a to wszystko, żeby ułatwić sobie życie. Szukamy nowych rozwiązań, które umożliwią nam zwiększenie czasu dla siebie. A tak naprawdę, im więcej mamy narzędzi do ułatwiania sobie życia i zwiększenia wolnego czasu, tym mniej tego czasu mamy, nasze życie zaczyna biec szybciej, a ty zaczynasz robić jednocześnie więcej rzeczy. Dalej nie mając czasu na nic i dla nikogo, a przecież miało być inaczej. Do czego zmierzam?


Każdy z nas jest leniwy. Bardziej, mniej, ale jednak. Każdy czasem chce beztrosko poleżeć. Każdy czasem chce mieć chwilę dla siebie. Nie myśleć o niczym, nie przejmować się życiem. Po prostu mieć chwilę świętego spokoju. Przez chwilę nie istnieć. By móc narodzić się na nowo.

Zauważyliście, że nasz mózg skonstruowany jest tak, że poprzez chęci do nic nie robienia, robimy najwięcej. Rozwijamy się. Jeden przykład już wyżej podałam, pora na kolejny. Czyli,  zazwyczaj zakładamy, że im szybciej coś zrobimy, tym więcej czasu, będziemy mieć później. W wielu wypadkach, niestety tak to nie działa. Bo kończąc jedną rzecz, zamiast się zrelaksować, zaczynamy kolejne czynności. Jednak to nic złego. O ile raz na jakiś czas, znajdziemy chwilę tylko dla siebie.

Dzisiejszy wpis to typowe spostrzeżenie, którym chciałam się podzielić i które czasem mnie nurtuje. Bo robimy wszystko by zaoszczędzić czas, a efektem tego jest jeszcze mniejsza jego ilość. Troszeczkę sprzeczne, prawda?

Temat nie wyszedł za długi, za to rekompensuje wam to zdjęciami. Na których jestem ja. Brawo, Mada. Zdjęcia aż tak przypadkowe nie są, bo mam na sobie bluzę, która pochodzi z SHEIN. Bluza bardziej przypomina, nakrycie przeciwdeszczowe. Mimo wszystko myślę, że się przyda a w szczególnie w ciepłą jesień.

27 komentarzy:

  1. Im jesteśmy starsi tym czas szybciej nam ucieka. Czasami ta technologa nie pomaga... tylko wręcz jest pożeraczem naszego czasu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne zdjęcia, ta bluza jest mega :D
    Niestety, ale czasami technologia nam nie pomaga. Ja też myślę, że każdy czasami powinien mieć chwilę "luzu" tylko po to, żeby z powrotem mógł jak to napisałaś narodzić się na nowo :) Świetny post, miło się czytało ;D
    Pozdrawiam ;) #Smile
    Nasz blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyszłaś świetnie :D
    Najważniejsze jest to, aby czasami znaleźć chwilę dla siebie i nie przejmować się tym wszystkim co mamy do zrobienia.
    Pozdrawiam
    http://just-do-one-step.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadza sie! Każdy chce czasem poleżeć i odpocząć :)

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Czasem mam wrażenie, że czas przecieka mi przez palce, zgodzę się z tobą, że czasami jak zrobimy coś szybko, to zabieramy się za następne rzeczy, zamiast zająć się sobą, ale mi akurat w większości przypadków udaje się tak zorganizować, by mieć czas i dla siebie i zrobić to, co miałam. Ja nie lubię bezczynnie leżeć, czuję wtedy, że marnuję czas, ale może to też skutek tego, że żyjemy szybko i wymaga się od nas byśmy ciągle coś robili?
    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety czas leci coraz szybciej. Czasami naprawdę potrzebujemy odpoczynku. Często jest tak, że o tym zapominamy.

    Zapraszamy, jeśli się spodoba zaobserwuj a będzie nam miło <3
    http://youthinkpositive.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja zwykle jestem leniwa, ale teraz muszę się wziąć w garść, bo jest rok szkolny, masa obowiązków... Ślicznie wyglądasz, piękne zdjęcia ;)
    Zapraszam do mnie:
    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Im jesteśmy starsi, mamy więcej możliwości, lecz za to czasu i siły coraz mniej. Najważniejsze to znaleźć chwilę dla siebie. Przepięknie wyglądasz!

    http://sysiadelrey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie napisane, zostaję na dłużej :) Uśmiechu w nowym roku szkolnym! :)

    juliabloger.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja czegoś takiego nie doświadczyłam. Jak coś zrobię to się relaksuje a nie zaczynam kolejnej. Mam mnóstwo czasu dla siebie, a obowiązki zostawiam na później.
    Oczy Outsidera blog

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam czytać twojego bloga, świetnie piszesz.
    Śliczne zdjęcia! :)

    ulciiakblog [klik]

    OdpowiedzUsuń
  12. Każdy człowiek potrzebuje odpoczynku i nie ma nic złego w tym, że raz na jakiś czas chce nic nie robić i mieć czas tylko dla siebie. Staram sie organizować czas tak, żebym mogła wypełnić obowiązki i mieć trochę wolnego czasu. Akurat kiedy mam chęci do nic nierobienia to rzeczywiście nic nie robię. U mnie akurat ta zasada się nie sprawdziła.

    OdpowiedzUsuń
  13. Tak jak niektórzy piszą, ja również zauważyłam, że z wiekiem czas bardziej przecieka nam przez palce, najlepiej zauważyć to na przykładzie wakacji które kiedyś trwały wieczność. A teraz? Zleciały jak dłuższy weekend...

    Zapraszam także na mojego bloga, jeśli ci się spodoba, zaobserwuj!
    http://modaiurodawedlugjulii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie bycie leniwą w te wakacje osiągnęło zenit :') kondycja tragediaaa.. ale za to polepszyłam się w rysowaniu i brzdąkałam na gitarze dość często! :D Głównie zgadzam się z tobą, ale jak dla mnie trzeba po prostu bardziej być zorganizowanym co w roku szkolnym jest wskazane aby mieć czas na lekcje, naukę i wyjścia ze znajomymi, to prawda czas szybko leci, szybciej niż byśmy chcieli i nic nie możemy niestety z tym poradzić.

    http://diary-of-juuliet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Dobrze napisany post :D Ja pomiędzy wyjazdami na wakacjach, siedziałam w domu cały dzień, ślęcząc przed laptopem albo telefonem. Cały czas wmawiając sobie, że jutro się zajmę czymś pożytecznym. Kończyło się na tym, że jak mi się przypomniało to wieczorami szłam biegać. Dobre i to... I ten doskonale znany paradoks kiedy robisz wszystko żeby mieć więcej czasu dla siebie, a masz go jeszcze mniej :') Zdjęcia wyszły super, naprawdę ślicznie wyglądasz, a kurtka na jesień na pewno się przyda.

    https://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię czytać twoje posty , są ciekawe , świetnie napisane i nie nudzą. :)
    Śliczne zdjęcia.
    Pozdrawiam
    http://mylifeiswonderful9.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne zdjęcia! Zgadam się - każdy potrzebuje trochę odpocząć, po prostu poleniuchować :)
    Obserwuje kochana :*
    Zapraszam: https://allixaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Jejku jakie cudowne zdjęcia! Jesteś śliczniutka aw, zapraszam do siebie primegoal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Masz przepiekny usmiech *-* I bylam pewna ze to bluza z adidasa i jak dla mnie nie wyglada jak nakrycie przeciw deszczowe, hahaha!
    Taki odpoczynek czyli ala nic nie robienie jest strasznie wazne w koncu odpoczywamy a gdy tego nie robimy jest duze prawdopodobienstwo ze stres otaczajacego nas dnia w koncu nas zje!
    Btw te deski za toba wgl sa swietne *-*

    Versjada

    OdpowiedzUsuń
  20. Ahhh, te zdjęcia są przecudowne!!!! *.*

    http://memoriesfrozenstill.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Raz na jakiś czas dobrze jest sobie poleniuchować, ale czasem trzeba wziąć się do pracy i coś zrobić, zanim lenistwo całkiem nas pochłonie. Nowe technologie trochę w tym przeszkadzają, bo nas rozpieściły i pozwoliły "zaoszczędzić" trochę czasu, a w rzeczywistości pochłaniają go dużo więcej.
    Pozdrawiam,
    Zagubiona w Świecie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Eh, prawda!
    Nie zwróciłam nawet wcześniej na to uwagi.
    Dlatego najlepszym rozwiązaniem są przerwy między pracą/czynnościami :)
    Ładne zdjęcia!

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Zgodzę się ze wszystkim co napisałaś :) Mamy tak wiele udogodnień, który w teorii pomagają zaoszczędzić nam czas, a tak naprawdę robimy tylko coraz więcej i szybciej.
    Proszę o klikanie w linki :) Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  24. Naprawdę super post! Trzymaj tak dalej!
    Zapraszam do mnie, http://ascardisis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Cześć! Nominowałam cię do Liebster Blog Award. Byłoby mi miło, gdybyś odpowiedziała na moją nominację :)
    http://fiolki-bez-i-stokrotki.blogspot.com/2016/09/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja zawsze staram się organizować chwilę odpoczynku tylko dla siebie, trzeba sie odstresować :) świetny post i piękne zdjęcia <3

    OdpowiedzUsuń

Jeden komentarz to jeden uśmiech
Jedna obserwacja to kolejny uśmiech
Więc dziękuje Ci, że cały dzień mogę chodzić uśmiechnięta
Nominacji do Tag`ów i LBA nie przyjmuję.