Że co proszę? To ma być kolor?

To tylko 3 różne barwy
To tylko kilka odcieni
Mieszanie, różnicowanie
Kto wymyśla im nazwy

Mówisz, że jesteś mądry, to wymyśl własny kolor i tu pojawia się problem, niektórym się to udało. Tak dzisiejszy wpis o kolorach. Brzmi dziwnie? Te nazwy też normalne nie będą, więc zapraszam do czytania. Dla ludzi, którzy odróżniają tylko podstawowe kolory, jest gorsze od czarnej magii, a kolory typowej kobiety to przy tym pikuś.

Razzmatazz- połączenie czerwieni i różu. Nazwę zawdzięczamy 5-letniej Laurze, która przez wygraną w konkursie mogła, nadać nazwę swojej kratce tym sposobem nadając nazwę koloru.

Xandu - czyli szarozielony kolor. Nazwa pochodzi od miasta w Mongolii. Kolor jest też powiązany z rośliną filodendory, która obecnie rośnie w dzikich terenach w Australii.

Caput Martuum - co prawda nazwa jest łacińska, w tłumaczeniu oznacza ,,Martwa głowa" Ciekawie, prawda? Wynaleziony jeszcze w starożytności i odzwierciedla odcień brązu



Stany zjednoczone również mają swój kolor, błękit stanów zjednoczonych zwany potocznie niebieskim herbem. Oprócz tych kolorów istnieją również te, które mają ciekawą definicją, a ich nazwy również nie należą do typowych. Jednym z takich kolorów jest:

HGKH - ,,to odgłos wydawany przez kogoś, kto siłuje nie utonąć w kadzi świeżej śmietany, tak jak w komiksie Scotte Mclouda ,,Heartsnand Minds"" A mówiąc po polsku odcień brązu

GGGGG -,,Jasno zielony kolor odnosi się do chichotu dziecka w powieści Edwina Multhawe Sereno  Mill

W kwestii kolorów to już wszystko mam nadzieję, że nie porobiłam błędów w nazwach. Jest też druga kwestia, o której chciałabym powiedzieć, jak zauważyliście, na zdjęciach jestem ja. Wszystko dzięki mojej nowej zdobyczy, która dotarła do mnie od Romwe i z której jestem nawet zadowolona, chociaż lepiej sprawowałaby się jako okienka, jednak przez materiał trochę z tym gorzej.


Sukienka - LINK
Źródła - LINK LINK  

21 komentarzy:

  1. Nie spodziewałam się, że kolory mogą mieć tak różne pochodzenie. Wielka musi być głowa, żeby wszystkie te kolory rozpoznać i nadać im nazwę. Bardzo fajny wpis, czekam na więcej takich.
    Pozdrawiam.
    Szalonookie w krainie absurdu

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy wpis, nigdy bym nie pomyślała, że mogą istnieć takie nazwy kolorów, a przede wszystkim takie wytłumaczenia. Świetny post! ;)
    Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. nie słyszałam o takich kolorach. Bardzo oryginalne nazwy ;D
    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki świetny post! :D Nie słyszałam o tych odcieniach, a bardzo fajnie było o tym poczytać! W życiu nie przyszłoby mi do głowy takie coś - takie nazwy!

    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Szczerze mówiąc nawet nie wiedziałam, że te kolory tak się nazywają. Pierwszy raz czytam coś takiego i zainteresowało mnie to. Ciekawe czy jest jeszcze więcej takich kolorów, które są dziwnie nazwane :D
    Pozdrawiam ;) Tak Po Prostu BLOG [klik]

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawy wpis :) świetny blog :D
    http://gabrielakita.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Jej, jakie dziwne nazwy. Te z literkami na pierwszy rzut oka wyglądają jak kod w systemie szesnastkowym i myślałam, że robisz poradnik jak samemu w html zmienić kolor na blogu. xD Niektóre nazwy moim zdaniem są niepotrzebne, skoro różnią się na prawdę minimalnie to lepiej powiedzieć np. ciemny turkus, albo jak koniecznie muszą nazywać to niech da się to wymówić. :D

    im-dollka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy wpis. Nigdy nie słyszałam o tych kolorach. Dzięki Tobie już wiem :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  9. Powiem ci,ze to byl fajny pomysl na post ,nigdy o czyms takim nie slyszlam :)
    kikawww.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy post, nie słyszałam jeszcze o tym :)
    Super zdjęcia :D

    lusialuska.blogspot.com✿

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie sądziłam że są takie nazwy kolorów ! Piękne zdjęcia :)
    Pozdrawiam cieplutko.
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. I like your blog, its really dope.
    Do you want to follow each other?
    If you want, than follow me, and let me know in comments, so I can follow you back with pleasure.
    We can follow each other on Instagram @andjela.dujovic, let me know in the comments so I can follow you back.

    www.bekleveer.com
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  13. Looks Good in Black :]
    http://iamaliyankhan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Podoba mi się ta sukienka :)

    http://www.banggood.com/USB-Unisex-LED-Light-Lace-Up-Shoes-Sportswear-Sneaker-Luminous-Casual-Shoes-p-1018116.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Mi wystarczą podstawowe kolory, bo takich nazw to na pewno się nie nauczę :)
    http://photos-by-mef.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie wiedziałam, że są takie kolory... mają dziwne nazwy :D Ciekawy post i śliczne zdjęcia♥
    Pozdrawiam,
    jestem-folta.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne zdjęcia...
    Nie wiedziałam, że są aż takie dziwne nazwy kolorów...
    Genialnie prowadzisz blog...tylko zazdrościć...
    Zapraszam do siebie, dopiero zaczynam: http://martina-tyna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Powiem szczerze że nie zastanawiałam się nad kolorami. Nie myślałam o tym jak powstały i jak dziwne moga mieć nazwy, ciekawy wpis mysza :)

    OdpowiedzUsuń
  19. A myślałam, że znam kolory będąc w klasie odzieżowej jednak się myliłam hah, a post ciekawy nie powiem, że nie :)

    by-klaudiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Matko boska, czego to ludzie nie wymyślą. Może to nie typowo kobiece podejście, ale dla mnie czarny to czarny, niebieski to niebieski. Ludzie, po co tak kombinować i utrudniać sobie życie!!!

    Pozdrawiam
    VIOLET END

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie przejmuj się nimi ;)
    Świetny post

    OdpowiedzUsuń

Jeden komentarz to jeden uśmiech
Jedna obserwacja to kolejny uśmiech
Więc dziękuje Ci, że cały dzień mogę chodzić uśmiechnięta
Nominacji do Tag`ów i LBA nie przyjmuję.