Narkotyki zabiły mi dziecko!

Kolejne ofiary, kolejne zażalenia
Kolejne skargi i niedomówienia
A może inna kolej rzeczy
Może inna rzeczywistość
Może życie też było inne


A może ono samo się zabiło? Jakże często słyszy się, że człowiek został zabity przez dopalacze, narkotyki czy inny tego rodzaju syf. Jednak czy to one go zabiły, a może po prostu bezmyślność ludzi?
 To nie prochy zabiły człowieka. To człowiek zabił się prochami. 



Ta kolejność rzeczy najczęściej zostaje odwrócona, kiedy tego rodzaju samobójstw dokonują ludzie młodzi czy dzieci, Ci, po których nikt się tego nie spodziewał. Przy dzieciach zostaniemy, bo jednak to trochę wstrząsający temat. W takich sytuacjach często rodzice twierdzą, że narkotyki zabiły im dziecko. Rozumiem dramat, jaki przeżywają, jest wielki, tylko nasuwa mi się pytania gdzie byli w tym czasie? Przecież przedawkowanie lub zażywanie substancji, które zaszkodzą naszemu organizmowi to rodzaj samobójstwa. To ma gdzieś swój początek, to nie robią dzieci, które mają świetny kontakt z rodzicami. Tak poza tym te substancje, same się nie żarzyły, nie znalazły się w naszym organizmie poprzez czarodziejskie wróżki. W takich sytuacjach jedyną winowajcą jest ludzka głupota czy nie wiedza, która skłoniła go do zażycia tych substancji. Równocześnie to nie jest wina osób, które to produkują. To tak jak by, oskarżać wytwórcę opon o wypadek samochodowy.

Człowiek do auta wsiada na własną odpowiedzialność, tak samo zażywa różne substancje. Skoro bierzmy je na własną odpowiedzialność i ryzyko, to powinniśmy tę odpowiedzialność ponosić. A nie szukać winny wszędzie tylko nie u osoby, która to popełniła czy u siebie. No bo przecież było takim spokojnym i grzecznym dzieckiem. Hallo. Skoro sięgnęło po narkotyki czy inne substancje psychoaktywne, nie jest takie grzeczne i nie było wszystko ok. Tylko to już nie mnie oceniać.

No i to będzie na tyle, jeśli chodzi o dziś, temat bardzo poważny, jednak myślę, że warty zwrócenia uwagi, w końcu często o śmierć obwiniamy substancję, a nie człowieka, który spowodował, że znalazły się w organizmie. Jestem ciekawa, co wy o tym myślicie i prawdopodobnie następnym razem pojawi się coś lżejszego.

20 komentarzy:

  1. Ja Ci coś powiem: u nas na blokach jest 6 dresiarzy narkomanów. Ostatnio spotkałam ich jak miałam iść do sklepu- szli, walali się po drodze, skakali na auta(jadące). Ostatnio przy naszej szkole, w strażnicy była impreza jednego z liceów. Jeden chłopak, który ma metr dziewięćdziesiąt wyszedł na dwór i oni tam byli, coś mu tam powiedzieli i on wrócił do środka. W tym czasie dresy zdążyły się naćpać i kiedy ten chłopak znowu wyszedł został pobity. Była tam ochrona i policja, ale dresy uciekły. Teraz zastanawiam się czy iść na dyskotekę po komersową, która jest w tej strażnicy, bo ja 16-letnia dziewczyna, oni- naćpane dresy i zero ochrony.
    Masz rację- to nie narkotyki, tylko osoby biorące same się zabijają.
    Mój blog
    Mój kanał
    FanPage

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem każdy człowiek ma swój rozum i biorąc takie rzeczy powinien zdawać sobie sprawę z konsekwencji jakie mogą być. Fajnie, że poruszyłaś ten temat na blogu :) Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Prochy są narzędziem zbrodni wykonanym przez człowieka na samym sobie - to mi przyszło na myśl i musi wystarczyć.
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem dlaczego ludzie są tak bezmyślni i biorą narkotyki
    http://mylifeiswonderful9.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Człowiek bez powodu nie sięga po narkotyki, a często sam z siebie tego nie robi, tylko jest nakłaniany przez znajomych. Jedyni widzą w tym coś zabawnego, a drudzy, lekarstwo na życiowe problemy.
    Pozdrawiam.
    Szalonookie w krainie absurdu

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się z twoją opinią :) Ciekawy temat na post.
    http://freshisyummy.blogspot.com/2016/06/into-you.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Masz rację. Dobrze że poruszają taki temat. Ja ostatnio czytałam "My, dzieci z dworca zoo". Jest to relacja 15latki jeszcze z Berlina Zachodniego o narkotykach, o tym co doprowadziło ja do tego, ze zaczęła sięgać po prochy. Serdecznie polecam, książka świetna.
    Kaktusowy Sad KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak książka warta polecenia w tej tematyce, sama ją posiadam

      Usuń
  8. Masz rację. Narkotyki czy inne szkodliwe substancje same nie wnikają do naszego organizmu. Teraz coraz więcej ludzi w młodym wieku po nie sięga, bo to fajne, bo tak robią znajomi, ale gdzie mają rozum? Po co robić to co inni i niszczyć sobie zdrowie? Kierujmy się rozumem, a nie wpływem otoczenia. Świetnie napisane, ogólnie super blog i fajnie, że prowadzi go osoba z moich okolic :).
    Obserwuję :*
    http://oczamiwyoobrazni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy post :)
    Ja nierozumiem co w tych narkotykach jest takiego? Myślą, że jak zaczną ćpać są fajniejsi?
    Ja nigdy nie chcem mieć kontaktu z takim świństwem.

    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Człowiek sam o sobie decyduje i ponosi za siebie odpowiedzialnośc, czesto o tym zapominając. Ogolnie, śmieszy mnie stwierdzenie bądź stwierdzenia typu "narkotyki zabiły...czy papierosy zabiły lub alkohol zabił...przecież człowiek dokonał świadomego wyboru, ze chce to a to zażyć czy wypić, więc nadal to wina substancji? Oczywiście, że nie. Sami o sobie decydujemy, więc potem sami za swoją głupotę ponosimy kary.
    Mój blog-WEJDŹ!:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Sama prawda!
    nijaka-jak-inni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę, że masz rację. Wiele ludzi myli właśnie to, że to nie prochy zabijają, tylko człowiek zabija siebie nimi. Jest to ogromna różnica.

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest stron - kilk!

    OdpowiedzUsuń
  13. Jej, mądry post. Naprawdę. Inny.
    nxbrooo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo mądry, wyróżniający się na tle innych post.
    Znam bardzo dużo osób, które miały kontakt z narkotykami i szczere mnie to przeraża. I zgadzam się z Tobą. Jak niby narkotyki zabiły człowieka? Wyrosły im rączki i chwyciły po spluwę? Nie, to właśnie człowiek sam zabił się narkotykami.

    Mogłabyś kliknąć w linki pod moim ostatnim postem? Bardzo mi zależy. Zaobserwuję każdy blog, który poda w komentarzu ceny trzech produktów.
    racjonalny empiryk - klik

    OdpowiedzUsuń
  15. Racja, każdy powinien ponosić odpowiedzialność za swoje czyny

    OdpowiedzUsuń
  16. Niestety narkotyki sa w dzisiejszym swiecie bardzo powszechne, a co za tym idzie bardziej kuszą. Młodzi ludzie nie znają granic i tak jak napisałaś sami się zabijają
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  17. Niezbyt przyjemne doświadczenie życiowe. Współczuje :(

    OdpowiedzUsuń
  18. Chciałbym dorzucić także do przeczytania i zastanowienia się pewien artykuł. Dla chętnych.http://kuzniatekstow.eu/jak-rozpoznac-ze-dziecko-bierze-dopalacze/

    OdpowiedzUsuń

Jeden komentarz to jeden uśmiech
Jedna obserwacja to kolejny uśmiech
Więc dziękuje Ci, że cały dzień mogę chodzić uśmiechnięta
Nominacji do Tag`ów i LBA nie przyjmuję.