Ups.. Pomyliły mi się pojęcia

To moja pasja Moje hobby
Naprawdę się tym interesuje
To nie synonimy
To odległe rzeczywistości

Pasja a hobby. Przez wielu uznawana za to samo, że niby hobby to synonim od pasji. Jednak czy jest tak naprawdę? Temat poruszała już kiedyś oczy outsidera, jednak postanowiłam również go poruszyć. Tak wielu mylą się te pojęcia, mi kiedyś też się myliły i nie widziałam większej różnicy. Jednak ona istnieje.

Jednak jak to ja, chciałabym zacząć od początku. Pisałam już o pasji i teoretycznie wiemy, czym ona jest. Dla pasji poświęcasz czas, wszystkie chęci, czasem darujesz sobie inne czynności, by zrobić coś właśnie dla niej. Pragniesz ciągle ją rozwijać. A hobby. Jest tylko hobby, takie oderwanie się od codzienność. Lubisz to robić, ale nie poświęcasz każdej możliwej chwili. Nie śledzisz wszystkich nowinek, nie żyjesz tylko i wyłącznie tym.

Różnica między pasją a hobby polega na tym, że pierwsze zostaje z człowiekiem do końca - To kolejny z dowodów, które potwierdzają nam, że pasja nie jest tym samym co hobby (normalnie czuje się jak podczas pisania rozprawki) Pasja pozostaje z nami naprawdę na długi czas, nie nudzi nam się po miesiącu czy dwóch. A hobby ma takie prawo, zawsze możemy zacząć robić w wolnym czasie coś innego. Fotografia nie musi być twoją pasją, skoro jedynym powodem, dla jakiego robisz zdjęcia jest nowe profilowe na fejsie czy wrzucenie czegoś na bloga. Tak samo blog nie musi być pasją, skoro wchodzisz na niego raz w tygodniu. Może być twoim hobby i nic w tym złego.

W gimnazjum moim hobby było zbieranie kapsli od Tymbarka, mam ich chyba z 300. Teraz moim, hobby jest pisanie listów. Natomiast pasją jest rysunek i malarstwo, które pragnę rozwijać, któremu poświęcam czas w szkole i w domu, którym żyję. Moją pasją jest też fotografia, która naprawdę rozgościła się w moim życiu. Szukam nowinek, poszerzam o niej informacje w szkole i ćwiczę w domu. Trening czyni mistrza, prawda? Zresztą widać to na blogu, coraz częściej widujecie tu moje zdjęcia.

Co do fotografii, a raczej dzisiejszych zdjęć to jest to próba techniczna nowego obiektywu. Tak kupiłam obiektyw. Jest to teleobiektyw z trybem makro. Co prawda z tych tańszych modeli, jednak funkcjonuje jako amator i jak na razie efekt mi się podoba. Mam nadzieję, że wam również się spodoba.

A jaka jest wasza pasja? Widzicie miedzy tymi pojęciami różnice? 


36 komentarzy:

  1. Jak zwykle przepiękne zdjecia:) Super temat na post! Widzę różnicę mniędzy tymi dwoma pojęciami:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja znalazłam sobie nowe hobby- bieganie. Chociaż na początku jest trudno mam nadzieję, że będzie coraz lepiej z kondycją.
    Mój blog
    Mój kanał
    FanPage

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie moja pasja to moje hobby i odwrotnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Prawda ;) Hobby zawsze może się zmienić!

    U mnie nowy post, zapraszam!
    MÓJ BLOG - KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiedziałem, teraz już będę odróżniał
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie wykonane zdjęcia! Dobra robota! Dostrzegam różnice pomiędzy tymi pojęciami i zdecydowanie moją pasją jest blogowanie ^^ Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwsze zdjęcie jest przeurocze! Bardzo mnie się podoba. Co takiego jest moją pasją? Wydaje mi się, że ludzie. Może zabrzmiało dziwnie. Każdy z nas jest inny i fajnie jak się tą "inność" dostrzeże samemu. Dodatkowo również fotografia i różnego rodzaju "tripy". Miłego dnia!

    http://kochamcieanonimowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne zdjęcia, naprawdę widać, że kochasz to co robisz!
    Mój kanał na yt
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja widzę różnicę:) Super zdjęcia jak i post!
    Dark Roseberry

    OdpowiedzUsuń
  10. Szczerze mówiąc nie widzę różnicy między tymi dwoma pojęciami. Pewnie dlatego że w ostatnim czasie ciężko mi w ogóle znaleźć jakiekolwiek hobby, pasję, czas i ochotę na nie... Ale pora się ogarnąć i coś zmienić! :) Zdjęcia są świetne, gratuluję talentu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne zdjęcia :0 Uwielbiam posty z duża ilością zdjęć wykonanych przez autora blogu :)
    Gattta

    OdpowiedzUsuń
  12. dokładnie hobby a pasja to co innego :D

    http://zyciepiszehistoriee.blogspot.com

    Pozdrawiam Zuzia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Do tej pory także nie widziałam w tym najmniejszej różnicy, więc z początku post wywarł na mnie zaskoczenie :)
    Ale już rozumiem, ta różnicę :)
    Świetne zdjęcia!

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawe zdjęcia! :)

    http://batmanowy-blog.blogspot.com/2016/05/czy-warto-miec-przyjaciela.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Wcześniej nie widziałam wielkiej różnicy między pasją a hobby ale teraz sobie to zakodowałam :)
    anonimoowax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. U mnie w środowisku każdy myli hobby z pasją.

    http://nonstopyou.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Pisanie listów to też moje hobby! Chociaż patrząc na to, że poświęcam na to każdą wolną chwilę, to chyba to staje się moją pasją ;) Z niewinnego hobby, coś może się przerodzić w pasję na resztę życia!

    blondynkaczuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne zdjęcia :)
    Masz rację, że pasja zostanie z nami, a hobby może być chwilowe.

    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Pasja to coś, co nie mija, nie znika, a wręcz przeciwnie, wzrasta!
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  20. Myślę, że jest różnica, ale też nie można tak restrykcyjnie definiować pasji ;) Moją jest gra na gitarze oraz podróżowanie :)
    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Przecudowne zdjęcia :D
    czemu ja nie potrafie tak ładnie uchwycić świata

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja chyba nie mam żadnej pasji, same hobby... :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Zgadzam się z tobą. Pasja jest cały czas, a hobby to tylko przejściowe, nadmierne zainteresowanie się daną rzeczą. Po za tym: świetne zdjęcia! Doskonale wpasowują się w post :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie: kaktusowy-sad.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Faktycznie.. wcześniej nie zwracałam uwagi na te pojęcia :)
    Ja mam na razie hobby, ale mam nadzieję, że przerodzi się w pasję - m.in. fotografia :)

    http://triviaaboutme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Moje hobby - bieganie (czyli nie chcę, ale muszę haha). Moja pasja - border collie (czytam, oglądam, trenuję, jeżdżę na zjazdy, zawody, wystawy.. moje życie!). Fajny post i piękne zdjęcia!

    Turkusowa Sowa

    OdpowiedzUsuń
  26. Zdjęcia oglądać bym mogła. W szczególności te typu "tumblrowe", te które cieszą oczy. Niestety, do robienia zdjęć zdecydowanie się nie nadaję. Mam za mało cierpliwości.
    >FOXYDIET<

    OdpowiedzUsuń
  27. Widzę u siebie różnicę, ale Ty fajnie to rozdzieliłaś :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo ładnie wyjaśniłaś różnice, bo faktycznie część osób te dwa określenia łączy. A tak odbiegając od głównego tematu, piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Moją pasją jest fotografia. Widzę dużą różnicę. Czytałam też wcześniej wpis oczy outsidera i wtedy też zobaczyłam tą różnicę lepiej :) Wiele dziewczyn i osób z blogosfery nazywa samo blogowanie swoją "pasją"..
    Imbirkowy blog klik!

    OdpowiedzUsuń
  30. W sumie faktycznie, jest różnica między hobby i pasją. Teraz ją dostrzegłam. :)
    Bardzo ładne zdjęcia. :)

    Magdalen - zapraszam <3

    OdpowiedzUsuń
  31. pierwsze co napisze to - wow. Zdjęcia są niesamowite!
    a co do pasji a hobby. Masz rację. Pasja od kołyski po grób, a hobby zawsze można znaleźć inne ;)
    frydrychmartyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Racja, jest tutaj różnica. Ja w liceum zbierałam kapsle, ale ktoś z domowników mi je wyrzucił... podejrzewam, że to dlatego że było ich sporo i pewnie nie chcieli, abym utrzymywała się ze zbierania "złomu" haha. Też chciałabym pisać listy, jednak nie mam z kim wymieniać się taką korespondencją. W dzisiejszych czasach rzadko kto pisze listy...


    Pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam do mnie :)
    Tak Po Prostu BLOG

    OdpowiedzUsuń

Jeden komentarz to jeden uśmiech
Jedna obserwacja to kolejny uśmiech
Więc dziękuje Ci, że cały dzień mogę chodzić uśmiechnięta
Nominacji do Tag`ów i LBA nie przyjmuję.